have the time of my life. - Reisverslag uit Mosman, Australië van Renate Berg - WaarBenJij.nu have the time of my life. - Reisverslag uit Mosman, Australië van Renate Berg - WaarBenJij.nu

have the time of my life.

Blijf op de hoogte en volg Renate

23 November 2012 | Australië, Mosman

Het is nog geen week geleden sinds mijn vorige blog maar ik wil gauw even 'kort' -voor mijn doen dus- afgelopen week omschrijven want ik ga morgen op vakantie! Het gaat allemaal door, was even afwachten want een oom van Mike is overleden dus het is erg triest hier allemaal. De begravenis is wel volgende week maar ik zie allemaal wel wat er gebeurd. Er wordt niet veel verteld, zo weet ik ook nog niet of ik 4u zuidwaarts rijd met de auto van Mike -helemaal zelf, superspannend- of dat ik de bus moet nemen. Gelukkig ben ik oh zo flexibel en zie ik het allemaal wel! Weekendje daarna ga ik naar de Blue Mountains met de people van de church dus daarna pas weer een blog maar dan wel eindelijk over andere waarschijnlijk nog mooiere plekken dan Sydney! Yay!

Afgelopen week was erg druk maar leuk! Maandagavond had ik een afscheidsetentje van een meisje dat voor twee maanden naar India vertrekt. Erg leuk, ze had van alles klaargemaakt aan pasta, brood, sla dus dat was erg lekker en erg gezellig! Weer is wat anders dan bij Fiona en Mike zitten!

Dona heeft een familie gevonden gelukkig dus ik ben woensdagavond na m’n Prodigal God avond at church naar de pub gegaan en daar hebben we met een paar meiden een drankje gedaan om het te vieren! Leuk ook om weer wat -Duitse- meiden én een Frans meisje te leren kennen. Ik denk dat dit een hype is in Duitsland, na middelbare school naar Australia als Au Pair, alleen maar Duitsers hier .. bijna alleen maar dan maar desalniettemin leuke meiden! Anni woont zelfs heel dicht bij me in de buurt dus die ga ik zeker vaker zien!

Aaaaaaaaaaaah, ja even helemaal excited over de trouwjurk van Hayley. Helemaal leuk! Echt gaaf om nog eens mee te mogen met een aanstaand bruidje! Ik ben er nog als zij gaan trouwen, dus waarschijnlijk mag ik komen! Helemaal leuk! Ik houd van bruiloften en van trouwjurken! Misschien word ik toch dat meisje dat bij de eerste date zegt: 'ik heb m'n trouwjurk al!' Grapje natuurlijk. Alles was helemaal goed gelukkig, dus we konden fijn naar de fish&chips aan het strand, mmmm! Ik hoor trouwens dat mensen thuis ook massaal in het huwelijksbootje gaan stappen deze lente/zomer, leukleuk! Daarna besloten we spontaan nog naar de film te gaan ‘Skyfall’, dat maakte de avond helemaal af! Genoten!

Vanavond ga ik met Nynke wat eten in de stad. Daarna komen haar vriend en een vriend van hem misschien nog even langs, dus weer genoeg nieuwe mensen leren kennen deze week dan! Ja ik heb echt een leuke week! En morgen op vakantie! Heb trouwens een berichtje geplaatst op Gumtree, om een reispartner te zoeken voor April. Dit is gewoon even grappig om te vertellen, Gumtree is een soort Marktplaats maar uitgebreider denk ik! That make sense. In ieder geval, ik dacht ik zoek gewoon een leuke meid waar ik een maandje mee kan reizen, dat gaf ik dus aan: ‘prefer a female.’ Ik heb welgeteld één reactie van een meisje gehad, ook een Au Pair maar die stopt pas in mei en dat is te laat voor mij waarschijnlijk. Gelukkig kreeg ik nog zo'n 10 reacties van jongens of mannen. Niet dat ik daar veel aan had want ik denk dat ze allemaal andere plannen hadden dan de East Coast. Zo was er iemand die wat wilde drinken in het weekend in Sydney, iemand die met me naar Melbourne wilde, een ander die vraagt of ik mee wil naar Canberra, twee jongens die vragen of ik mee ga naar Perth, jongens met BMW’s (sowieso niet te vertrouwen natuurlijk) , een man die hier al 20 jaar woont en vast geen 20 meer is dan. Iemand die me helpt door tussendoor een berichtje te plaatsen: ‘je vergat te zeggen: omdat er teveel ‘creepy guys’ zijn’. Goed dat was een leuk idee, je begrijpt dat ik nu heel Aussie kan zien : PERFECT! Maar ik ben ook niet echt op zoek ben naar een partner hier dus dat berichtje is er weer af. Het is toch makkelijker als man, ik bedoel dat je kun je gerust mee met een paar vrouwen of een vrouw en mannen. Zucht. Ik kijk eerst wel even wat er in de komende 2 á 3 maanden op m’n pad komt en dan kan ik altijd nog weer is een berichtje plaatsen en dan gebruiken we de tip van de ‘creepy guys’. Ja mannen want dat zijn jullie nou eenmaal, creepy! Ik vond het weer leuk om m’n mail te checken in ieder geval, écht wat sommige sturen, bijzonder vermakelijk! Haha.

HOORAY! Pakketje is aangekomen zojuist of eigenlijk al de 20e maar ik heb het net opgehaald en ik ben zeer gelukkig! Pepernoten, CHOCOLADEpepernoten, CHOCOLADEletters, de Flow -tijdschrift- en wat kleurboekjes voor de jongens. Toch een beetje Sinterklaas hier, heb ik toch meer mee dan met de Kerstman.

Nou dat was best kort toch?! Dag lieve mensjes, jullie horen snel weer van me! Nu tas inpakken, yay en genieten van het zonnetje dat zich eindelijk weer een beetje laat zien! Hopelijk is het weer volgende week stukken beter zodat we met de familie wat uren aan het strand kunnen doorbrengen!

Liefs uit Sydney.

  • 23 November 2012 - 12:57

    Bia:

    Renate!!!!

    Ik ging gister je vorige verhaal lezen!! En nu alweer een verhaal. Feest kan niet op. Maar zo te horen/ lezen geniet jij volop. En is het al vakantie houden! En nu dan echt op vakantie. Super. Klinkt allemaal gezellig vrienden! Alleen die spinnen! Uuummm wil je ze asjeblieft wel daar houden! :) Geniet van de vakantie met de familie. En daarna het weekend weg.

    groetjes Bia

  • 23 November 2012 - 14:29

    Elco:

    Yay!
    exciting wat jij allemaal meemaakt daar! Niks saai op één plek zitten wat ik stiekum toch wel een beetje dacht van al die au pairs.. Komt genoeg op je pad op deze manier!
    Je hebt gumtree ook ontdekt lees ik. Jammer dat je zo selectief moet zijn inderdaad (maar wel verstandig). Alhoewel ik natuurlijk ook een levensgevaarlijke gok heb genomen toen met die Duitse meiden..;)
    En chocoladeletters eten met temperaturen die de gemiddelde chocoladeletter doet veranderen in chocolademelk.. Must be strange!

    ENjoy your holiday during your holiday! :D

    Xx Elco

  • 25 November 2012 - 18:19

    Nieske:

    Gaaf om je verhalen te lezen!
    En wat een bijzonder nieuws kregen we van je thuisfront...
    Het ga je goed daar!!!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mosman

Renate

Actief sinds 26 Juli 2012
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 26422

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Annely en Renate gaan rechtdoor

06 September 2012 - 29 Maart 2013

overwinteren DOWN UNDER.

Landen bezocht: